Veel gestelde vragen

Maak je keuze:

Reserveringen

Kan ik na het boeken nog mijn reservering wijzigen?
Dit zal per geval verschillen. Het is is afhankelijk van de periode tot de aankomstdatum en het hotel bijvoorbeeld. Wij zullen er alles aan doen om je wensen te realiseren maar zijn gebonden aan de mogelijkheden die de partners bieden. Houd rekening met eventuele administratiekosten van € 20,00 welke we altijd van tevoren zullen melden.

Is het mogelijk extra bedden op de kamer te plaatsen?
Vaak wel maar we zullen dit altijd moeten informeren bij het specifieke hotel. Ons Callcenter zal je hierbij assisteren.

Wanneer is mijn reservering definitief?
Je boeking is definitief zodra je in het boekingsproces op de button "nu boeken" klikt.

Hoe/wanneer ontvang ik de bevestiging/factuur/voucher van mijn reservering?
Wanneer je boekt, ontvang je de volgende documenten:

- Een automatische bevestiging. Deze ontvang je direct na je internetreservering op het e-mailadres van de boeker.
- Een reisovereenkomst/factuur. Indien de accommodatie beschikbaar is, sturen wij je binnen 24 uur de reisovereenkomst/factuur per e-mail.
- Een voucher. Na ontvangst van je betaling sturen wij de voucher per e-mail. Wanneer je niet over een e-mailadres beschikt of wanneer er zaken zoals een concertticket of entreebewijs meegestuurd dienen te worden, wordt de voucher per post aan je verstuurd.

Ik heb geen bevestiging/voucher/factuur ontvangen?
Het kan voorkomen dat de e-mail met de bevestiging/voucher/factuur in je spamfolder terecht is gekomen. Om te voorkomen dat er berichten van D-deals in je spamfolder terechtkomen kan je het beste het e-mailadres info@d-deals.nl aan je adresboek van je e-mailprogramma toevoegen. Indien je binnen 24 uur alsnog geen documenten kan terugvinden neem dan alsjeblieft contact op met ons Callcenter.

Kan ik mijn reservering annuleren?
Annuleren is afhankelijk van de datum waarop je hebt geboekt en de datum van aankomst in het hotel, daarnaast geldt dat bij bepaalde aanbiedingen en acties er specifieke annuleringsvoorwaarden gelden. Op de hotelpagina worden de annuleringskosten duidelijk vermeld. De reserveringskosten worden altijd in rekening gebracht voor de administratieve verwerking.

Welke kosten zijn er aan het annuleren verbonden?
Eventuele annuleringskosten en de hoogte daarvan zijn per situatie verschillend. De algemene annuleringsvoorwaarden kan je terugvinden in de Algemene Voorwaarden art. 17. Indien er specifieke annuleringsvoorwaarden zijn worden die vermeld op de hotelpagina tijdens het boekingsproces.

Wat zijn de openingstijden van het Callcenter?
7 dagen per week 09:00 - 23:00 uur.

Kan ik ook vervoer en/of vliegtickets boeken?
Dat verschilt per deal. Als er een vervoer bij inbegrepen is, staat dat er duidelijk bij. Bij een deal van alleen losse overnachtingen kan dit niet bijgeboekt worden.

Prijzen

Zijn de prijzen altijd per persoon per nacht?
De prijzen van de hotels zijn op onze website evenals in onze advertenties in Euro en per persoon op basis van een tweepersoonskamer.

Zijn er nog kosten die in het hotel moet worden betaald?
Sommige accommodaties vragen toeristenbelasting en/of servicekosten. Voor hotels geldt dat de toeristenbelasting en/of servicekosten altijd ter plaatse in het hotel dient te worden voldaan.

Welke kosten komen er extra bij wanneer ik een boeking doe?
D-deals brengt per boeking € 20,00 reserveringskosten in rekening.

Waarom is een kamer voor 1 persoon net zo duur als voor 2 personen?
Veel hotels hebben geen aparte eenpersoonskamers. Indien je alleen op een kamer wil verblijven, krijg je in de meeste gevallen een tweepersoonskamer. Omdat een hotel deze kamer ook aan twee personen had kunnen verhuren, wordt er een toeslag berekend. Zodoende betaal je in de meeste gevallen (bijna) hetzelfde bedrag voor een 1-persoonskamer bezet met 1 persoon als een 2-persoonskamer bezet met 2 personen. Dit betreft dus geen toeslag van D-deals.

Wanneer gelden er kinderkortingen?
Kinderkortingen worden bij acties (lees: actiedeals) specifiek vermeld, bij het overige aanbod zit de eventuele kinderkorting reeds in de prijs verwerkt. Hier geldt dus dat je voor alle personen incl. kinderen de prijs per persoon betaald. Kortom je krijgt de korting wel maar ziet het niet apart vermeld. Wij doen er alles aan om je de allerlaagste prijs aan te bieden en deze zo helder en transparant mogelijk te presenteren zonder ingewikkelde berekeningen.

Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?
D-deals valt onder de bijzondere BTW-regeling die voor veel reisbedrijven geldt. Dit wordt de Reisbureauregeling genoemd en is vastgelegd in de richtlijn 2006/112 EG 28 november 2006 Hoofdstuk 3 artikel 306 t/m 310. Het komt er op neer dat wij geen BTW mogen specificeren op de factuur maar dat deze wel zit verdisconteerd in de factuur. De BTW wordt alleen berekend over de marge en niet over de gehele reissom, het bedrag is dus relatief laag. Wij dienen dit wel af te dragen aan de Belastingdienst.

Betaling

Hoe kan ik betalen?
Je kan online betalen met iDEAL en Maestro creditcard, uiteraard kan je ook de reissom overmaken via internetbankieren. Wanneer je de e-mail ontvangt met de factuur staat daarin een link vermeld waarmee je direct op de betaalpagina terechtkomt waarbij je gegevens zoveel mogelijk al zijn ingevuld. De giftcards van D-reizen en VakantieXperts zijn nog niet inwisselbaar op deze website.

Wat kan ik als betalingskenmerk vermelden?
Je dient je dossiernummer te vermelden. Het dossiernummer wordt ook wel 'factuurnummer of referentienummer' genoemd. Indien je dit niet doet, kan het zijn dat je betaling vertraging oploopt of bij ons als onbekende betaling binnenkomt.

Is betalen bij D-deals veilig?
Ja. Betaling gaat via het systeem Omnikassa van de Rabobank en vindt plaats in een beveiligde omgeving. Je ziet rechts onderaan in je browser een slotje en in de adresbalk van je browser staat "https" waarmee wordt aangegeven dat je je in de beveiligde omgeving bevind.

Heb je een IBAN-nummer en BIC voor klanten die geen bankrekening in Nederland hebben?
Ja je betaald dan via IBAN:

IBAN : NL46RABO0103999329
BIC : RABONL2U

Bij buitenlandse betalingen binnen Europa is het mogelijk om zonder extra kosten een internationale betaaldopdracht te geven. Hiervoor dient men gebruik te maken van de correcte IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identifier Code) plus moet men bij de opdracht aangeven (aanvinken) dat het om een European Payment gaat ('shared costs'). De European Payment is een goedkoop, gestandaardiseerd product voor internationaal betalingsverkeer binnen Europa.

Hoe weet ik of mijn betaling is gelukt?
Wanneer het volledige betaalproces heeft doorlopen en op voltooid heeft geklikt kan je er van uitgaan dat de betaling is voldaan. Wij controleren altijd of wij je betaling tijdig hebben ontvangen om teleurstellingen bij de boeking te voorkomen en zullen je berichten indien wij geen betaling hebben ontvangen.

Waarom worden er bij betaling met creditcard extra kosten in rekening gebracht?
Creditcardmaatschappijen brengen kosten in rekening voor de betaling wij berekenen die rechtstreeks, zonder opslag, aan je door.

Actiecodes
Actie- en kortingcodes zijn uniek, persoonsgebonden en eenmalig inzetbaar. Er kan 1 actiecode per boeking ingeleverd worden. Het is niet mogelijk om na boeken de actiecode in te leveren. De actiecode is t/m de einddatum geldig en is daarna niet meer bruikbaar. De waarde van de actiecode kan niet omgezet worden in geld. Alleen codes uitgegeven door D-deals zijn verzilverbaar.

Klachtenprocedure

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?
Voor klachten m.b.t. de hotels bemiddelen wij voor je, maar wij zijn niet aansprakelijk op enigerlei wijze. Klachten kan je schriftelijk bij ons indienen via info@d-deals.nl. Je ontvangt uiterlijk zes weken na het sturen van onze ontvangstbevestiging een reactie op je klacht.

Overige

Wat zijn de Algemene Voorwaarden van D-deals?
De Algemene Voorwaarden kan je hier lezen.

Hoe kan ik suggesties en opmerkingen kenbaar maken?
Graag, niemand weet meer dan iedereen. Je kan je suggesties en opmerkingen e-mailen naar info@d-deals.nl.

Waar kan ik terecht met vragen die niet via internet beantwoord worden?
Je kan ons Callcenter bereiken op 088 033 1510 of een e-mail sturen naar info@d-deals.nl.

Hoe actueel is jullie website?
Onze website is altijd actueel, 24-uur per dag, zeven dagen per week. Onder voorbehoud van eventuele technische storingen

Wat te doen als je binnen 24 uur geen reactie van ons ontvangt en/of bij een eventuele foutmelding?
We raden je aan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 088 033 1510. Wanneer wij je reservering niet ontvangen hebben, kunnen wij deze alsnog telefonisch verwerken.

Hoe kan ik mijn hotel aanmelden op de website?
Je kan je aanmelden voor onze website door een mail te sturen naar contracting@bookunited.com, vervolgens nemen wij dan z.s.m. contact met je op.

Kan ik stage lopen / werken bij D-deals?
Wij staan altijd open voor sollicitaties. Je kan je motivatie met CV sturen naar info@d-deals.nl o.v.v. sollicitatie. Indien wij een passende functie voor je hebben, zullen wij contact met je opnemen.